ثبت شرکت و رتبه بندی، خرید و فروش رتبه گرید و شرکتها - سودایران

دراین وبلاگ مطالب زیادی در زمینه ثبت شرکت و رتبه بندی، خرید و فروش رتبه گرید و شرکتها، رتبه و شرکت آماده، سایت اگهی ثبت شرکت، ثبت برند و اختراع و ... ارائه می گردد.

ثبت شرکت و رتبه بندی، خرید و فروش رتبه گرید و شرکتها - سودایران

دراین وبلاگ مطالب زیادی در زمینه ثبت شرکت و رتبه بندی، خرید و فروش رتبه گرید و شرکتها، رتبه و شرکت آماده، سایت اگهی ثبت شرکت، ثبت برند و اختراع و ... ارائه می گردد.

نکات مهم و اساسی در رابطه با چگونگی و نحوه ثبت شرکت

نکات مهم و اساسی در رابطه با چگونگی و نحوه ثبت شرکت ، نحوه ثبت شرکت پیمانکاری و مشاور، شرکت سهامی خاص و سهامی عام، مدارک لازم برای ثبت شرکت و مراحل ثبت شرکتها و ... در این بخش ارائه شده است.

برای ثبت شرکت باید به چه مرجعی مراجعه نمود و مدارک مورد نیاز چیست؟

مرجع ثبت شرکتها در تهران "اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری" و در شهرستانها، ادارات ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری می باشند.

برای تاسیس شرکتهای سهامی خاص ، یکی از سهامداران و یا وکیل رسمی شرکت باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، به اداره مربوطه مراجعه، و اقدام به ثبت تاسیس شرکت نمایند. از تاریخ 4/1/1391 ، ثبت تاسیس شرکتهای با مسئولیت محدود، از طریق سامانه http://www.irsherkat.ir صورت می پذیرد و اداره ثبت شرکتها پاسخگوی مراجعین حضوری نمی باشد.ضمناً تصمیم بر آن است که کلیه امور مربوط به ثبت تاسیس و تغییرات شرکتها،به مرور زمان به این سامانه انتقال یابد.

منبع: پارسینه

شرکت سهامی عام در صورتی تشکیل خواهد شد که مۆسسان شرکت و پذیره‌نویسان تعهد کنند، تمامی سرمایه شرکت را پرداخت کنند و حداقل 35 درصد آن را هم به صورت نقد بپردازند. برداشتن این قدم برای تشکیل شرکت سهامی سخت نیست، چون اکنون حداقل سرمایه شرکت سهامی عام پنج میلیون ریال است. البته قانون حداقل و کف را بیان کرده است و برخی شرکت‌های سهامی عام با سرمایه میلیاردی تشکیل می‌شوند. مزایای شرکت سهامی عام برخی را وادار می‌کند کسب‌و‌کار خود را در این قالب گسترش دهند. سهولت نقل‌و‌انتقال سهام، تجمع سرمایه‌های کوچک برای تشکیل شرکت، محدودیت مسئولیت سهامداران در شرکت‌های سهامی، جذب سرمایه از طریق انتشار اوراق سهام، استمرار و موجودیت شرکت‌های سهامی و تعیین هیأت‌مدیره در شرکت‌های سهامی شمری از امتیازهایی است که برای تشکیل شرکت سهامی عام وجود دارد. یادتان باشد شرکت سهامی عام برای جلب سرمایه‎های بزرگ تشکیل می‎شود و تعداد شرکا در این شرکت زیاد است.

منبع: تبیان

مدیران و موسین شرکت ها، برای ثبت شرکت باید مدارکی را تحویل مرجع ثبت نمایند .

این مدارک را نظامنامه ی قانون تجارت به این نحو معین کرده است:

الف – در شرکت های تضامنی:

  • یک نسخه ی مصدق از شرکتنامه
  • یک نسخه ی مصدق از اساسنامه (اگر باشد)
  • نوشته ای به امضای مدیریت شرکت حاکی از پرداخت همه سرمایه ی نقدی و تسلیم تمام سرمایه غیر نقدی با تعیین قیمت حصه های غیر نقدی
  • نام شریک یا شرکایی که برای اداره کردن شرکت معینشده اند.

منبع: مشهور

رتبه 5 پیمانکاری

شرکت سهامی خاص

هر گاه دو یا چند نفر بخواهند یک شرکت تشکیل دهند که در آن هر یک از شرکا به میزان سرمایه خود مسئولیت داشته باشند باید یک شرکت سهامی خاص به ثبت برسانند.
شرکت های سهامی خاص به طور کلی محدودیتی برای فعالیت ندارند و قانونگذار شرکت سهامی را هر چند ، فعالیت آن تجاری نباشد شرکت بازرگانی و تجاری محسوب می نماید. این نوع از شرکت ، جهت اخذ نمایندگی ها و یا شرکت در مناقصات و مزایده های دولتی و نمایشگاه ها و همچنین اخذ تسهیلات بانکی از اعتبار نسبتاَ خوبی برخوردار است. از آن جایی که صاحبان شرکت سهامی خاص می توانند تا 10 برابر سرمایه ثبت شده خود از سیستم بانکی وام بگیرند ، بنابراین در هنگام اخذ تسهیلات معمولاَ می بایست افزایش سرمایه داشته باشند.
از مهمترین خصوصیات شرکت سهامی خاص می توان بدین موارد اشاره نمود:
1- سرمایه شرکت به هنگام تاسیس نباید کمتر از یک میلیون ریال باشد
2- تعداد مدیران حداقل 3 نفر باشند
3- تعداد سهامداران 3 نفر باشند
4- در شرکت سهامی خاص اوراق قرضه قابل انتشار نیست
5- سهام شرکت قابل معامله در بازار بورس نمی باشد و نقل و انتقال سهام شرکت مشروط به موافقت مدیران یا مجامع عمومی صاحبان سهام است ضمنا این شرکت نمی تواند مبادرت به صدور اوراق قرضه نماید
6-در شرکت سهامی خاص مسئولیت هر یک از صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام ان ها است تمام سرمایه ان باید به وسیله موسسین تامین گردد.
منبع: ثبتیکال
شرکت مسئولیت محدود
شرکتی است تجاری که از حداقل 2 شریک یا بیشتر ثبت می شود که از بار مسئولیتی کمتری نسبت به شرکت های دیگر برخوردار میباشد. از خاصیت های ثبت شرکت مسئولیت محدود بار مسئولیتی و تعهدی پایین تر(همانطور که از نام آن بر می آید)و همچنین استفاده تجاری به صورت بازرگانی برای موضوع هایی نظیر آرایشی بهداشتی ، آشامیدنی ، موادغذایی، خرید، فروش، صادرات، واردات، و به طور کلی کلیه موضوعاتی که نیاز به شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی ندارند مناسب تر می باشد از خاصیت های شرکت مسئولیت محدود ، داشتن هیئت مدیره (تصمیم گیرنده ) خارج از شرکاء می باشد که برای سرمایه گذاری افراد دیگر قابل استفاده می باشد. برای ثبت شرکت مسئولیت محدود نیاز واریز سرمایه در حساب بانکی و یا بازکردن حساب بانکی در هنگام تاسیس نمی باشد.

شرکت سهامی چیست؟

شرکت سهامی یکی از انواع شرکت است که در آن سرمایه شرکت به سهم هایی متساوی القیمه تقسیم شده و هر یک از شرکا دارای میزان مشخصی از سهام شرکت می باشند. بدیهی است که میزان مسئولیت هر یک از سهامداران شرکت به اندازه مقدار اسمی سهم آنهاست. در این نوع از شرکت تجزیه سهم به اینصورت است که هر سهم ممکن است به چند قطعه سهم و یا در اصطلاح پاره سهم تقسیم شود. هر کدام از پاره سهم ها به تنهایی فاقد حقوق یک سهم می باشند اما ارزش معینی دارند.
منبع: ایلنا




تفاوت های عمده بین شرکتهای "سهامی خاص" و شرکتهای "با مسئولیت محدود" چیست؟
شرکتهای با مسئولیت محدود عمدتاً برای انجام تجارتهای کوچک و یا خانوادگی و شرکتهای سهامی برای انجام فعالیتهای گسترده تر و مهم تر تجاری تشکیل می‌گردند.
در شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکا حداقل 2 نفر و در شرکت سهامى خاص تعداد سهامداران حداقل 3 نفرمى باشد.
انتخاب بازرس اصلى و على البدل در شرکت سهامى خاص اجبارى ولى در شرکت با مسئولیت محدود اختیارى است.
سرمایه در شرکت سهامى خاص به سهام تقسیم و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمى سهام آنها است سرمایه در شرکت با مسئولیت محدود به سهام یا قطعات سهام تقسیم نمى شود و شرکا فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات مى باشند.
مدیران در شرکت سهامى خاص الزاماً بایستى سهامدار بوده مدیران در شرکت با مسئولیت محدود بصورت موظف یا غیر موظف که از بین شرکا یا از خارج انتخاب مى شوند انجام وظیفه خواهند نمود.
تقسیم سود در شرکت سهامى خاص به نسبت تعداد سهام و در شرکت با مسئولیت محدود به نسبت سرمایه شرکا تقسیم خواهد شد و در شرکت با مسئولیت محدود مى توانند در اساسنامه ترتیب دیگرى براى تقسیم سود مقرر دارند.
منبع: بانکی
حیدری کارشناس و مشاور در امور ثبت شرکت‌ها در گفت‌و‌گو با تراز با بیان اینکه متقاضیان عقد قرارداد با شرکت ها و موسسات باید قبل از هرگونه اقدام از صحت و سقم ثبت این گونه مراجع و همچنین فعالیت آنها اطمینان حاصل نمایند تا با مشکل و کلاهبرداری احتمالی مواجه نشوند گفت: در همین راستا سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به راه اندازی سایت پورتال شناسه ملی اشخاص حقوقی به آدرس WWW.SSAA.IR اقدام نموده و مراجعین در هر زمان با وارد کردن اسم شرکت و شماره ثبت آن می توانند اطلاعات مورد نیازشان را پیرامون آن شرکت کسب کنند.
وی با بیان اینکه پیچیده بودن پروسه ثبت یک شرکت باعث سردرگمی متقاضی در پروسه ثبت شرکت می شود گفت:در حال حاضر حداقل زمان برای ثبت شرکت سهامی خاص  ۱۲ تا ۱۵ روز کاری است و در این پروسه تنها متقاضی برای باز کردن حساب بانکی ۳۵% سرمایه‌ شرکت و امضای اساسنامه به موسسات ثبت شرکت‌ها مرجعه می‌کنند و با این کار هم در وقت و هم در هزینه‌ صرفه‌جویی می‌کنند.
این کارشناس در ادامه اظهار داشت: حداقل سرمایه در شرکت سهامی خاص از یک میلیون ریال نباید کمتر باشد وهزینه ثبت یک شرکت از طریق موسسات برای حداقل سرمایه ۴۵۰ هزار تومان است که با بسته به سرمایه قابل افزایش است.
منبع: تراز

برای تشکیل شرکت سهامی خاص موسسین ملزمند امور ذیل را انجام دهند :

تامین سرمایه شرکت (سرمایه ی شرکت سهامی خاص نباید کمتر ازصد هزار تومان باشد)

تهیه اساسنامه که باید به امضای کلیه سهامداران برسد.

تعیین روزنامه کثیرالانتشاری که هر گونه آگهی و اطلاعیه راجع به شرکت تا تشکیل اولین مجمع عمومی عادی،در آن منتشر خواهد شد.

انتخاب اولین مدیران و بازرس یا بازرسان شرکت(اصلی و علی البدل)

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده حداقل 3 نفر اعضا و 2 نفر بازرس

گواهی عدم سوپیشینه برای کلیه اعضاء و بازرسین (از پلیس +10)

اطلاعات برای تنظیم مدارک شرکت از قبیل موضوع فعالیت ،آدرس و کدپستی ، میزان سرمایه ،نسبت تقسیم سهام بین اعضا ، سمت اعضا و حق امضاداران شرکت.

گواهی افتتاح حساب بانکی 35% درصدی بنام شرکت در شرف تاسیس با امضا حق امضاداران.

پس ازکسب اطلاعات لازم و شماره حساب جاری اسناد تنظیم میشود(اساسنامه،اظهارنامه

صورتجلسه )

منبع: تکسفیر

مدارک که برای ثبت شرکت سهامی عام لازم می باشد:

۱) دو نسخه طرح اظهارنامه‌ی شرکت سهامی‌عام

۲) دونسخه طرح اساسنامه‌ی شرکت سهامی‌عام

۳) دو نسخه طرح اعلامیه‌ی پذیره‌نویسی

۴) گواهی بانکی مبنی بر واریز حداقل ۳۵%‌ سرمایه، تعهد توسط مؤسسین

۵) فتوکپی شناسنامه‌ی مؤسسین

ب ) مدارک لازم جهت تأسیس شرکت:

۱) دو نسخه اظهارنامه

۲) دو نسخه اساسنامه

۳) دو نسخه صورت جلسه‌ی مجمع عمومی مؤسسین

۴) دو نسخه صورت جلسه‌ی هیأت مدیره (‌تعداد مدیران، حداقل پنج نفر می باشد.)

۵) آگهی دعوت مجمع مؤسسین در روزنامه‌ی تعیین شده

۶) فتوکپی شناسنامه‌ی مدیران (‌در مورد اشخاص حقوقی، ارائه‌ی برگ نمایندگی، الزامی است.)

۷) گواهی بانک مبنی بر واریز ۳۵% سرمایه‌ی شرکت

۸) ارائه‌ی مجوز یا موافقت اصولی یا مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت نیاز

منبع: وب ها


اداره ثبت شرکت‌ها در خیابان میرداماد، تقاطع خیابان مدرس، پلاک ۲۷۵ قرار دارد. البته در ابتدای راه ثبت شرکت نیازی به مراجعه شما به این اداره نیست و ثبت شرکت اینترنتی است ولی در نهایت باید مدارکتان را به این نشانی ارسال کنید. جای دیگری که باید حضوری مراجعه کنید روزنامه رسمی است. دفتر روزنامه رسمی کشور در خیابان بهشت و درست روبه‌روی پارک شهر و کنار شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد.

بعد از تأیید تمام مدارک، شماره ثبت شرکت به شما داده می‌شود. با دریافت این شماره، فقط یک قدم تا آغاز فعالیت شرکت‌تان باقی می‌ماند؛ باید آگهی ثبت شرکت را در روزنامه رسمی چاپ کنید. شما درآینده برای هرکاری که بخواهید انجام دهید اصل یا کپی برابراصل این آگهی را لازم دارید. در آگهی‌ای که چاپ می‌کنید اطلاعاتی در مورد نام شرکت، نوع فعالیت و اطلاعاتی از این دست را مطرح می‌کنید.حدود ۲ هفته بعد از مراجعه شما به دفتر روزنامه رسمی، آگهی ثبت شرکت در آن درج می‌شود. تبریک می‌گوییم؛ کار ثبت شرکت شما در یک دوره ۲۰ روزه به پایان رسیده است.

منبع: همشهری آنلاین

تعریف شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد؛ فقط به میزان سرمایه‌ی خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است.در نام شرکت باید عبارت ‹‹‌با مسئولیت محدود›› ‌قید شود.

 مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود:

1) دوبرگ تقاضانامه‌ی ثبت شرکت‌ها با مسئولیت محدود

2) دوبرگ شرکت نامه

3) دو نسخه از اساسنامه

4)دو نسخه صورت‌جلسه‌ی مجمع عمومی مؤسسین و هیأت مدیره

5) فتوکپی شناسنامه‌ی شرکا و مدیران و ارائه‌ی مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت نیاز.

منبع: بیتوته

مطالعه کنید: مراحل، مدارک لازم و قیمت و هزینه ثبت شرکت در ایران

در شرکت تضامنی و شرکت نسبی،آورده شرکاء ممکن است نقد یا غیرنقد باشد و شرکت وقتی تشکیل می شود که تمام سرمایه نقدی،تادیه و سهم الشرکه غیرنقدی،تقویم و تسلیم شده باشد و لازم است که سهم الشرکه های غیرنقدی،قبلاَ به تراضی تمام شرکاء تقویم شود.همان طور که در مقالات پیشین راجع به ثبت شرکت تضامنی و شرکت نسبی بیان شد،برای ثبت شرکت تضامنی و شرکت نسبی،لازم است که نوشته ای به امضای مدیر یا مدیران شرکت حاکی از پرداخت تمام سرمایه نقدی و تسلیم تمام سهم الشرکه های غیر نقدی با تعیین قیمت سهم الشرکه های مزبور،به مرجع ثبت تسلیم گردد.بنابراین در واقع بدون انجام شدن امور مزبور،ثبت شرکت ممکن نخواهد بود،مگر این که نوشته مدیر یا مدیران خلاف واقع باشد.

هر دو شرکت باید علاوه بر شرکت نامه،دارای اساسنامه نیز باشند.زیرا،اساسنامه یکی از مدارکی است که لازم است جهت ثبت شرکت های مزبور به مرجع ثبت تسلیم شود.قانون تجارت در مقررات مربوط به شرکت تضامنی یا شرکت نسبی تصریحی بر لزوم اساسنامه برای این شرکت ها نمی کند و فقط در ماده 137 که جزو مقررات مزبور است،از اساسنامه نام می برد.

اضافه می شود که می توان در اساسنامه قید نمود که سرمایه اولیه شرکت به وسیله پرداخت مبالغی به اقساط بعدی از طرف شرکاء یا قبول شریک جدید،افزایش یافته یا به واسطه برداشت از سرمایه تقلیل یابد،که در این صورت لازم است که در اساسنامه،حداقلی که تا آن میزان می توان سرمایه اولیه را تقلیل داد،صراحتاَ معین شود.کمتر از یک دهم سرمایه اولیه شرکت را حداقل قرار دادن،ممنوع است.

معمولاَ موسسین،بدواَ شرکت نامه را به صورت سند عادی بین خود تنظیم و امضاء می کنند و سپس برگه ای را به نام "شرکت نامه رسمی"، از مرجع ثبت شرکت دریافت و پس از تکمیل،به همراه سایر مدارک مزبور به مرجع مذکور تسلیم می نمایند.شرکت نامه را  مرجع ثبت در دفتر مخصوصی ثبت می کند.این دفتر جانشین دفتر ثبت سند دفترخانه اسناد رسمی است و با ثبت در آن،شرکت نامه رسمی می شود.زیرا طبق آیین نامه مربوط"اداره ثبت شرکت ها در تهران و دوایر ثبت شرکت ها در شهرستان ها،در ثبت شرکت نامه،قائم مقام دفتر خانه های رسمی می باشند".

منبع: فکر برتر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.